დიდი ინტერესითა და ხალისით გამოკითხეს თანატოლები, შეაგროვეს მონაცემები და გაარკვიეს,რომ სპორტითა და დილის ვარჯიშებით არ ყოფილან დაინტერესებულნი მათი თანატოლები. უმრავლესობა უპირატესობას არასახარბიელო საკვებს ანიჭებს.
სპორტის მასწავლებლის შეხვედრამ საინტერესოდ ჩაიარა. ისაუბრეს თუ რა მნიშვნელობა აქვს დილის გამამხნევებელ ვარჯიშსა და სორტული აქტივობებით დატვირთულ ცხოვრებას მოზარდის ორგანიზმის გაუმჯობესებისთვის.
ოლიკო ექიმის ვიზიტი პროქტის მონაწილეებთან. პატარებმა დიდი ინტერესი გამოიჩინეს და დაინტერესდნენ როგორ იკვებონ ჯანსაღად,რომელია ის ხილი,რომლებიც კარგად მოქმედებს ჯანმრთელობაზე. ექიმმა ესაუბრა ჰიგიენის წესების დაცვის აუცილებლობაზეც.
როგორ
ვიცხოვროთ ჯანსაღად ?
საგანები: სპორტი
მათემატიკა
მე და საზოგადოება
III კლასი
პედაგოგი: ირმა კუჭავა
2019 სასწავლო წელი
პრობლემა:
მოსწავლეთა გამოკითხვამ ცხადყო, რომ უყვართ
სწრაფი კვების პროდუქტებით კვება, სისტემატიურად იღებენ გაზიან სასმელებსა და ე.წ.ჩიფსებს.
როგორც თავად აღნიშნავენ ხშირად არ ჭამენ ხილს. უყვართ ტკბილეული. მოძრავი თამაშების ნაცვლად უპირატესობას კომპიუტერულ
თამაშებს ანიჭებენ.
მიზანი:
საერთო მიზანი:
ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრება;
ჯანსაღი ცხოვრების წესის დამკვიდრება;
ჯანმრთელობის
განმტკიცება,მოსწავლეთა ინფორმირება,რომ ცხოვრების ჯანსაღი
წესი ჯანმრთელობის, ჯანმრთელობა კი წარმატებულობის საწინდარია.
სპორტი:
გამოიყენონ სხვადასხვა
სპორტული ინვენტარი და შესაბამისად იმოძრაონ;
ირბინონ სხვადასხვა
დისტანციაზე;
მონაწილეობა მიიღონ
მასწავლების მიერ მითითებული აქტივობებში.
მათემატიკა:
მოსწავლემ შეძლოს
მონაცემთა შეგროვება, ანალიზი და წარდგენა;
მიღებული ცოდნის
პრაქტიკული გამოყენება;
სვეტოვანი დიაგრამის
აგება;
შესაბამისი არითმეტიკული
მოქმედებების გაკეთება.
მე და საზოგადოება:
მოსწავლეები გაეცნობიან
ჯანსაღი ცხოვრების წესებს, იმსჯელებენ ჯანრთელობის რაობაზე, როდის, როგორ და რატომ
უნდა დაიცვან ცხოვრების ჯანსაღი წესი, ჩამოაყალიბებენ ჰიგიენის განმარტებას.
სამიზნე ჯგუფი: მე-3 კლასის მოსწავლეები
პროექტის ვადები და ხანგრძლივობა: 1 კვირა
მოსალოდნელი შედეგი:
მოსწავლეები გაიაზრებენ და გაითავისებენ მიღებულ
ინფორმაციას ცხოვრების ჯანსაღი წესის შესახებ.
საფუძველი ჩაეყრება
ისეთი უნარების განვითარებას, როგორიცაა გუნდური თანამშრომლობა და პასუხისმგებლობა,
მიზნის მისაღწევად სტრატეგიების შემუშავება, სპორტის,მე და საზოგადოების და მათემატიკის
გაკვეთილებზე შეძენილი ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
განხორციელების გზები:
1.
მონაცემთა შეგროვება
და ანალიზი - მოსწავლეები დაწყებითი კლასების მოსწავლეებში ატარებენ წერილობით გამოკითხვას
თემაზე რამდენად ხშირად ვარჯიშობთ და რომელ
საკვებს ანიჭებთ უპირატესობას.
2. გაკვეთილი -საგანი მე და საზოგადოება’’.დისკუსია-
როგორ ვზრუნავთ პირად ჰიგიენაზე.
3. ექიმის მინი ლექცია თემაზე - როგორია ჯანსაღი
ცხოვრების წესი და რა წვლილი შეაქვს მასში
ვიტამინებს. -განიხილავენ რ არის ჯანსაღი კვება, რომელი საკვებია სასარგებლო
და რომელი საზიანო, განიხილავენ კვების პირამიდას- ო. გიორგაძე
4. სპორტის პედაგოგის მინი ლექცია თემაზე - სპორტული
ცხოვრების გავლენა ადამიანის ფიზიკურ და გონებრივ განვითარებაზე.- ნ.ასამბაძე
5. კედლის გაზეთის მომზადება - ,,ცხოვრების ჯანსაღი
წესი’’.
სამუშაო გეგმა:
ეტაპები
|
15.04
|
16.04
|
17.04
|
18.04
|
19.04
|
1.მონაცემთა შეგროვება და ანალიზი
|
|||||
2.გაკვეთილი -საგანი ,,მე და საზოგადოება’’.
|
|||||
3.ექიმის მინი ლექცია .
|
|||||
4.სპორტის პედაგოგის მინი ლექცია.
|
|||||
5.კედლის გაზეთის მომზადება
|
საგნების ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი:
·
საზ.მეც.დაწყ.(1).4
ჯანსაღი ცხოვრების წესის დაცვა (პირადი ჰიგიენა, ჯანსაღი კვება, სპორტული აქტივობები).
·
მათ.III.11. მოსწავლეს შეუძლია მოცემულთემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან
დაკავშირებით თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების შეგროვება.
·
მათ.
III.12. მოსწავლეს შეუძლია დისკრეტული რაოდენობრივიდა თვისობრივი მონაცემების მოწესრიგება
და წარმოდგენა.
·
მათ.
III.13. მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების ინტერპრეტირება.
რესურსები:
ადამიანური რესურსი:
ექიმი,სპორტის პედაგოგი, კომპიუტერი, პრექტორი,ბუქები, ფერადი ფანქრები, მარკერები,პლიპჩარტი,
წებოვანი ლენტი.
გამოკითხვის კითხვარი:
კითხვა: იცავთ თუ არა ჯანსაღი ცხოვრების წესს?
ა) კი
ბ) არა
გ) ნაწილობრივ
კითხვა: რამდენად ხშირად ვარჯიშობთ?
ა) სისტემატურად
ბ) ხშირად
გ) იშვიათად
დ) არასოდეს
კითხვა: კვების დროს რას ანიჭებთ
უპირატესობას?
ა)
ტკბილეულობას( ნამცხვარი,შოკოლადი,ნაყინი...)
ბ)
ხილს
გ)
ხორცეულს
ჩოხატაურის
ნ.მარის სახელობის N1 საჯარო სკოლის
წამყვანი პედაგოგი: ირმა კუჭავა
პროექტის ფარგლებში შექმნილი წიგნები და პრეზენტაციები.
პროექტის მიმდინარეობის ამსახველი ფოტო მასალა.
პროექტი
,,წიგნებმა რომ არ
იტირონ!’’
საგანი: ქართული ენა
და ლიტერატურა
III კლასი
პედაგოგი: ირმა კუჭავა
2018-2019 სასწავლო წელი
პრობლემა:
სახელმწიფოს მიერ განხორციელებული პროექტის ფარგლებში
უფასოდ დარიგებული სახელმძღვანელოების მოვლის შუალედურმა მონიტორინგმა ცხადყო,რომ მოსწავლეები
დიდი გულისყურით არ ეკიდებიან წიგნების მოვლა-პატრონობას. არსებობს საშიშროება იმისა, რომ წიგნმა დაკარგოს აქტუალობა,ამიტომ საჭიროა კიდევ ერთხელ გაიაზრონ ბავშვებმა წიგნების,როგორც
ცოდნისა და ინფორმაციის მიღების შეუცვლელი მნიშვნელობა.
მიზანი:
შეძლონ წიგნის,როგორც
ერთგული მეგობრისა და ცოდნის წყაროს შეყვარება.გაეცნონ მისი წარმოშობისა და განვითარების
ისტორიას. გაიაზრონ რამდენად რთული სამუშაო ტარდება წიგნის გამოცემამდე. გაეცნონ სასკოლო ბიბლიოთეკის მუშაობის პრინციპს. მოიძიონ ბიბლიოთეკაში დაზიანებული წიგნები და აღუდგინონ
,,სიცოცხლისუნარიანობა.’’ ხელოვნების გაკვეთილებზე მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით თავად შექმნან
ილუსტრირებული,,წიგნი’’. მსჯელობის,შეძენილი
ცოდნის პრაქტიკული რეალიზების, შემოქმედებითობის, საპრეზენტაციო უნარ-ჩვევების განვითარება.
ამოცანები:
1.
გაეცნონ
წიგნის შექმნის ისტორიას ინტერნეტში მოძიებული ფოტო და ვიდეო მასალით;
2.
სასკოლო
ბიბლიოთეკის მუშაობის პრინციპის გაცნობა; ბიბლიოთეკაში არსებული დაზიანებული წიგნების
მოძიება და აღდგენა;
3.
ილუსტრირებული,,
წიგნების შექმნა’’ საკუთარი სურვილით შერჩეულ
ზღაპრებზე;
4.
ლექსებისა
და გამონათქვამების შესწავლა ,,წიგნზე.’’
5.
სასწავლო
ვიდეო რესურსის შექმნა;
6.
ბუკლეტის
შექმნა და გავრცელება;
7.
პროექტის სასკოლო პრეზენტაცია.
განხორციელების გზები:
1.
მინი
ლექცია- მასწავლებელი აკეთებს პრეზენტაციას და აწვდის მოსწავლეებს ინფორმაციას წიგნის
შექმნის ისტორიის შესახებ.
2.
ესტუმრებიან
სასკოლო ბიბლიოთეკას, დაასუფთავებენ წიგნებს , ბიბლიოთეკარის დახმარებით შეარჩევენ
დაზიანებულ წიგნებს და აღადგენენ მათ.
3.
მოამზადებენ
შესაბამის მასალებს და შექმნიან ილუსტრირებულ
,,წიგნებს’’.
4.
შექმნიან
ბუკლეტს და გაავრცელებენ სხვა კლასის მოსწავლეებში.
5.
დაისწავლიან
,,წიგნზე’’ლექსებსა და გამოთქმებს.
6.
გააკეთებენ
ნამუშევრების სასკოლო პრეზენტაციას .
სამუშაო გეგმა:
ეტაპები
|
03.12
|
04.12
|
07.12
|
10.12
|
18.12
|
20.12
|
1.მინი ლექცია.
|
||||||
2.ბიბლიოთეკაში
სტუმრობა და
წიგნების ,,გაცოცხლება’’.
|
||||||
5.ლექსებისა და გამოთქმების შესწავლა.
|
||||||
6.სასწავლო რესურსის შექმნა.
|
||||||
7.მუშაობა
ბუკლეტის
გამოცემასა და
გავრცელება.
|
||||||
8.პროექტის სასკოლო პრეზენტაცია.
|
რესურსები:
ინტერნეტი, ფოტო და ვიდეო მასალა,კომპიუტერი,პროექტორი,
სტეპლერი, წებო, საწები ლენტი (სკოჩი),ფერადი ფანქრები, ფერადი ფურცლები, ფლომასტერები,
ნემსი,ძაფი, წიგნები,თაბახის ფურცლები.
შეფასება:ხელოვნების გაკვეთილზე შექმნილი წიგნის და მისი პრეზენტაციის
შესაფასებლად გამოვიყენე შემდეგი შეფასების რუბრიკა.
შეფასების რუბრიკა
ორგანიზებულობა
|
0
|
1
|
შემოქმედებითობა
|
0
|
1
|
ორიგინალობა
|
0
|
1
|
დამოუკიდებლობა
|
0
|
1
|
ილუსტრაციების სათაურთან შესაბამისობა.
|
0
|
1
|
საკუთარი
იდეის წარმოჩენა
|
0
|
1
|
მსჯელობა
სხვათა ნამუშევარზე
|
0
|
1
|
საუბარი
(გამართულია)
|
0
|
1
|
კონტაქტი
აუდიტორიასთან
|
0
|
1
|
დროის
ლიმიტის დაცვა
|
0
|
1
|
ქულათა
საერთო რაოდენობა
|
10
|
პროექტის არსიდან
გამომდინარე ძირითადად გამოვიყენეთ განმავითარებელი შეფასება.
ბიუჯეტი:
მშრალი და თხევადი წებო : 4ცალი- 4,50ლ.
წბოვანი ლენტი: 3ც-3ლ.
ფერადი ფურცლები ბუკლეტებისთვის-3,50ლ.
ჩოხატაურის
ნ.მარის სახელობის N1 საჯარო სკოლის
წამყვანი პედაგოგი: ირმა კუჭავა
No comments:
Post a Comment